Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article.(1) |
公開日 |
2019-08-26 |
書誌情報 |
en : IEEE Communications Magazine
巻 56,
号 6,
p. 152-157,
発行日 2018-06-18
|
タイトル |
|
|
タイトル |
Breaking the Blockage for Big Data Transmission: Gigabit Road Communication in Autonomous Vehicles |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Autonomous vehicles |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Heterogeneous networks |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Relays |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Attenuation |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Bandwidth |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Data communication |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Sensors |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
アクセス権 |
|
|
アクセス権 |
open access |
|
アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
ZHANG, Chaofeng
太田, 香
JIA, Juncheng
董, 冕雄
|
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク |
|
|
表示名 |
太田 香(OTA Kaoru) |
|
URL |
http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000140_ja.html |
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク |
|
|
表示名 |
董 冕雄(DONG Mianxiong) |
|
URL |
http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000145_ja.html |
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
Recently, the spectrum band beyond 60 GHz has attracted attention with the growth of traffic demand. Previous studies assumed that these bands are not suitable for vehicle communications due to the short range and high rate of blockage. However, it also means that there is no existing service or regulation designed for these bands, which makes this area free to apply. Therefore, in this article, we draw a potential map of THz vehicle transmission for autonomous vehicles to break the blockage of short-range and unstable links. First, we give a brief overview of possible waveforms followed by the specific channel at 0.1-1 THz. Then we propose an autonomous relay algorithm called ATLR for the gigabit-level communication in the high-speed road environment. Finally, we discuss how the THz transmission helps relieve the interference problem and provide extra data to support various instructions in autonomous vehicles. |
|
言語 |
en |
出版者 |
|
|
出版者 |
IEEE |
|
言語 |
en |
出版者版へのリンク |
|
|
表示名 |
10.1109/MCOM.2018.1700884 |
|
URL |
https://doi.org/10.1109/MCOM.2018.1700884 |
DOI |
|
|
関連タイプ |
isVersionOf |
|
|
識別子タイプ |
DOI |
|
|
関連識別子 |
10.1109/MCOM.2018.1700884 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
007 |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
PISSN |
|
収録物識別子 |
0163-6804 |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA00231417 |
権利 |
|
|
言語 |
en |
|
権利情報 |
© 2018 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works. |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
AM |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
フォーマット |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
application/pdf |