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  1. 研究者名(五十音順)
  2. 中津川 誠(NAKATSUGAWA Makoto)
  1. 学術雑誌論文

地球規模の海面水温の変動を考慮したインドネシアの河川水位の長期予測

http://hdl.handle.net/10258/00010079
http://hdl.handle.net/10258/00010079
7b39b4e1-8a4b-4ef2-91b2-c5ce0e04414b
名前 / ファイル ライセンス アクション
JSCE_72_4_I1_I6.pdf JSCE_72_4_I1_I6 (962.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article.(1)
公開日 2019-12-10
書誌情報 ja : 土木学会論文集B3(海洋開発)
en : Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. B3 (Ocean Engineering)

巻 72, 号 2, p. 676-681, 発行日 2016
タイトル
タイトル 地球規模の海面水温の変動を考慮したインドネシアの河川水位の長期予測
言語 ja
タイトル
タイトル STUDY ON LONG-TERM WATER LEVEL FORECASTING FOR A RIVER IN INDONESIA CONSIDERING GLOBAL SEA SURFACE TEMPERATURE CHANGES
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rainfall forecasting
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Water level forecast
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Nearest-Neighbor Method
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Climate changes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Sea Surface Temperature
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 吉田, ちあき

× 吉田, ちあき

ja 吉田, ちあき

en YOSHIDA, Chiaki

ja-Kana ヨシダ, チアキ


Search repository
中津川, 誠

× 中津川, 誠

ja 中津川, 誠

en NAKATSUGAWA, Makoto

ja-Kana ナカツガワ, マコト


Search repository
工藤, 俊

× 工藤, 俊

ja 工藤, 俊

en KUDO, Syun

ja-Kana クドウ, シュン


Search repository
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク
表示名 中津川 誠(NAKATSUGAWA Makoto)
URL http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000198_ja.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 緩傾斜護岸では,高波浪時において護岸背後の道路で通行障害が発生することがある.本研究では,まず現地調査を行って,越波による車両の危険性を明らかにした.水理模型実験では,3種類の周期条件に対して波高を変化させて,(1)海側車線部における最大越波水脈厚,(2)越波流量,(3)車両に働く水平波力,の特性を明らかにした.また,最も周期の長い条件に対して,最大越波水脈厚の空間分布を示した.さらに,最大越波水脈厚を指標として,車両に働く波圧分布を定式化するとともに,車両滑動実験によりその妥当性を確認した.
言語 ja
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Traffic hindrances were often caused by overtopping waves under storm wave conditions on coastal roads behind gently sloping seawalls. In this study, the damage risk of vehicles due to wave overtopping was revealed by the field observation data. Based on the results of hydraulic model experiments with irregular waves, the characteristics of wave overtopping water thickness, wave overtopping rate and the horizontal wave force on the vehicle were disclosed for three wave period conditions at the sea side road section. The relationship between maximum wave overtopping thickness and offshore wave height was shown for wave period conditions. In order to examine the stability of vehicles for the longest wave period condition, the wave pressure distribution was formulated as a function of the wave overtopping thickness on the road. The validity of the calculation formula was also confirmed by the sliding experiment of vehicles.
言語 en
出版者
出版者 土木学会
言語 ja
出版者版へのリンク
表示名 10.2208/jscejhe.72.I_1
URL https://doi.org/10.2208/jscejhe.72.I_1
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.2208/jscejhe.72.I_1
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 130005311971
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 517
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2185-4688
権利
言語 ja
権利情報 © 2016 土木学会
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
主となる版
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.jstage.jst.go.jp/article/jscejhe/72/4/72_I_1/_pdf/-char/ja
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-19 11:17:19.713741
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