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  1. 研究者名(五十音順)
  2. 溝端 一秀(MIZOBATA Kazuhide)
  1. 研究者名(五十音順)
  2. 転出・退職・特任研究者(2016-)
  3. 東野 和幸(HIGASHINO Kazuyuki)
  1. 学術雑誌論文

Drag Reduction on the Basis of the Area Rule of the Small-scale Supersonic Flight Experiment Vehicle Being Developed at Muroran Institute of Technology

http://hdl.handle.net/10258/00010105
http://hdl.handle.net/10258/00010105
80c47a8a-1a34-4100-9ccf-bc43dcde4297
名前 / ファイル ライセンス アクション
TJSASS_17_2_127_133.pdf TJSASS_17_2_127_133 (1.6 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article.(1)
公開日 2020-01-22
書誌情報 en : TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY FOR AERONAUTICAL AND SPACE SCIENCES, AEROSPACE TECHNOLOGY JAPAN

巻 17, 号 2, p. 127-133, 発行日 2019
タイトル
タイトル Drag Reduction on the Basis of the Area Rule of the Small-scale Supersonic Flight Experiment Vehicle Being Developed at Muroran Institute of Technology
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Supersonic
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Drag Reduction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Area Rule
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Wave Drag Analysis
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Wind Tunnel Test
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 山﨑, 優樹

× 山﨑, 優樹

ja 山﨑, 優樹

en YAMAZAKI, Yuki

ja-Kana ヤマザキ, ユウキ


Search repository
溝端, 一秀

× 溝端, 一秀

ja 溝端, 一秀

ja-Kana ミゾバタ, カズヒデ

en MIZOBATA, Kazuhide


Search repository
東野, 和幸

× 東野, 和幸

ja 東野, 和幸

ja-Kana ヒガシノ, カズユキ

en HIGASHINO, Kazuyuki


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室蘭工業大学研究者データベースへのリンク
表示名 溝端 一秀(MIZOBATA Kazuhide)
URL http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000207_ja.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A small-scale supersonic flight experiment vehicle (OWASHI) is being developed at Muroran Institute of Technology as a flying testbed for verification of innovative technologies for high speed atmospheric flights which are essential to next-generation aerospace transportation systems. The second-generation configuration M2011 of the vehicle with a single Air Turbo Ramjet Gas-generator-cycle (ATR-GG) engine has been proposed. Its transonic thrust margin has been predicted to be insufficient, therefore drag reduction in the transonic regime is quite crucial for attainability of supersonic flights. In this study, we propose configuration modifications for drag reduction on the basis of the so-called area rule, and assess their effects through wave drag analysis, wind tunnel tests, and CFD analysis. As a result, the area-rule-based configurations have less drag than the baseline configuration M2011. However, the effects of the proposed bottleneck on the fuselage below the main wing are smaller than predicted. It would be caused by the drag due to separation and shocks around the bottleneck. It is necessary to redesign the area-rule-based bottleneck to be smoother.
言語 en
出版者
出版者 JAPAN SOCIETY FOR AERONAUTICAL AND SPACE SCIENCES
言語 en
出版者版へのリンク
表示名 10.2322/tastj.17.127
URL https://doi.org/10.2322/tastj.17.127
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.2322/tastj.17.127
論文ID(NAID)
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ NAID
関連識別子 130007607485
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 538
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1884-0485
権利
言語 en
権利情報 © 2019 JAPAN SOCIETY FOR AERONAUTICAL AND SPACE SCIENCES
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-19 11:16:46.019761
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