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  1. 研究者名(五十音順)
  2. 転出・退職・特任研究者(2016-)
  3. 木村 克俊(KIMURA Katsutoshi)
  1. 学術雑誌論文

台風0418号による大森大橋の被災メカニズムと応急復旧対策について

http://hdl.handle.net/10258/973
http://hdl.handle.net/10258/973
3c04d8c0-083d-433a-be63-4e78311acdd6
名前 / ファイル ライセンス アクション
PCEO21_927_2005.pdf PCEO21_927_2005.pdf (1.9 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article.(1)
公開日 2012-03-26
書誌情報 ja : 海洋開発論文集

巻 21, p. 927-932, 発行日 2005-07
タイトル
タイトル 台風0418号による大森大橋の被災メカニズムと応急復旧対策について
言語 ja
タイトル
タイトル DAMAGE MECHANISM OF OMORI BRIDGE BY TYPHOON No. 0418 AND MEASURES FOR TEMPORARY RESTORATION
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Typhoon Songda
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 I-girder-bridge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 damage mechanism
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 temporary restoration bridge
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 disaster
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 本間, 大輔

× 本間, 大輔

ja 本間, 大輔

en HONMA, Daisuke

ja-Kana ホンマ, ダイスケ


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窪内, 篤

× 窪内, 篤

ja 窪内, 篤

en KUBOUCHI, Atsushi

ja-Kana クボウチ, アツシ


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山本, 泰司

× 山本, 泰司

ja 山本, 泰司

en YAMAMOTO, Yasuji

ja-Kana ヤマモト, ヤスジ


Search repository
畑山, 朗

× 畑山, 朗

ja 畑山, 朗

en HATAKEYAMA, Akira

ja-Kana ハタケヤマ, アキラ


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木村, 克俊

× 木村, 克俊

ja 木村, 克俊

ja-Kana キムラ, カツトシ

en KIMURA, Katsutoshi


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室蘭工業大学研究者データベースへのリンク
表示名 木村 克俊(KIMURA Katsutoshi)
URL http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000045_ja.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 On September 8, 2004, Typhoon No.0418 (Typhoon Songda) moved north along the western coast of Hokkaido, bringing high winds to wide areas in the storm zone. Omori Bridge, a 429-m-long I-girder bridge on National Highway 229, suffered the collapse of a 159-m-long section. The bridge spanned a reef that is surrounded by wave-dissipating blocks on the seaward side and precipices on the landward side. On the day of the collapse, waves were extremely high and winds were strong, and abnormal tide levels were attributed to the effect of the local topography. In this research, hydraulic model tests were performed to study the damage mechanism of the bridge and the wave forces that acted on it, in order to assess the safety of the truss bridge that will be erected for temporary restoration. The splash patterns were also examined to determine the conditions under which vehicles can safely run after the restoration.
言語 en
出版者
出版者 土木学会
言語 ja
出版者版へのリンク
表示名 10.2208/prooe.21.927
URL https://doi.org/10.2208/prooe.21.927
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.2208/prooe.21.927
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 130003950367
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 510
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 09127348
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10061494
権利
言語 ja
権利情報 Copyright 2005 土木学会 ダウンロードを含むこの著作物の利用は、著作権法の私的使用及び引用の範囲に限り認められます。その範囲外の利用については、土木学会の承諾が必要です。
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-19 12:18:42.433412
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