ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 室蘭工業大学紀要
  2. 第62号

知識だけではなく行動につなげるための発達障害理解

http://hdl.handle.net/10258/2066
http://hdl.handle.net/10258/2066
73fb9316-eacd-49b1-9808-af55e879e286
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo62_pp153-161.pdf kiyo62_pp153-161.pdf (734.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-04-03
タイトル
タイトル 知識だけではなく行動につなげるための発達障害理解
言語 ja
タイトル
タイトル Learning about Developmental Disorders for Actual Support not only Knowing
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Developmental Disorders
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher-Training Course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Knowing and Doing
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Group Discussion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 今野, 博信

× 今野, 博信

ja 今野, 博信

en KONNO, Hironobu

ja-Kana コンノ, ヒロノブ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 People are paying more attention these days to developmental disorders. To reinforce this, the Act on Support for Persons with Developmental Disabilities was established in 2005. Over forty students attended the author's class ‘Learning and Developmental Theory’ in the teacher-training course of Muroran Institute of Technology in 2011. The class included learning about developmental disorders. But only being knowledgeable about the disorders may not be sufficient. What was more expected from the students was to obtain the ability to take actions for those with the disorders. As such, the author made several attempts in the class: showing videos to help understanding the disorder, setting group discussions, writing comments to the students’ memos. In the final lecture, many students expressed their willingness to act for those with the disorders.
言語 en
書誌情報 ja : 室蘭工業大学紀要
en : Memoirs of the Muroran Institute of Technology

巻 62, p. 153-161, 発行日 2013-03-18
注記
内容記述タイプ Other
内容記述 教育改善報告
言語 ja
出版者
出版者 室蘭工業大学
言語 ja
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 120005257018
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 377
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13442708
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11912609
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 12:29:58.926720
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3