WEKO3
アイテム
インクルーシブ教育へのためらいを考える-発達障害の生徒参加と学級風土の秩序意識との関係について
http://hdl.handle.net/10258/00010371
http://hdl.handle.net/10258/0001037192fea786-66d1-435a-8adc-e102bb619bc1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-03-22 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | インクルーシブ教育へのためらいを考える-発達障害の生徒参加と学級風土の秩序意識との関係について | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Examining the Hesitation towards Inclusive Education The relationship between the participation of students with developmental disabilities and the sense of order in the classroom climate |
|||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Special Educational Needs | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | classroom climate | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Emphasis on homogeneity | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
今野, 博信
× 今野, 博信
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | Inclusive education has become a fundamental policy in the international community. Studies in Europe and the United States have investigated whether both students with special needs and students in the same classrooms improve their academic performance. It was necessary to examine the significance of inclusive education. In Japan, on the other hand, there is a tendency to focus only on the effective implementation of inclusive education. Japan's habitual emphasis on maintaining order may make it hesitant to implement inclusive education. The present study examined the strength of attitudes toward the maintenance of order by gender. Women were also negative toward the maintenance of order. A feminine perspective is essential to the practice of inclusive education. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 室蘭工業大学紀要 en : Memoirs of the Muroran Institute of Technology 巻 70, p. 125-136, 発行日 2021-03-22 |
|||||||||||||
注記 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 研究報告 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 室蘭工業大学 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 378 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13442708 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11912609 | |||||||||||||
権利 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
権利情報 | © copyright 2021 室蘭工業大学 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |