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  1. 研究者名(五十音順)
  2. 溝端 一秀(MIZOBATA Kazuhide)
  1. 研究者名(五十音順)
  2. 転出・退職・特任研究者(2016-)
  3. 東野 和幸(HIGASHINO Kazuyuki)
  1. 学術雑誌論文

Aerodynamics and Flight Capability of a Supersonic Flight Experiment Vehicle

http://hdl.handle.net/10258/00010366
http://hdl.handle.net/10258/00010366
f1f7022f-9925-42b9-a8bb-753f9139728d
名前 / ファイル ライセンス アクション
TASTJ_14_30_Pg1_Pg8.pdf TASTJ_14_30_Pg1_Pg8 (2.2 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article.(1)
公開日 2021-03-09
書誌情報 en : TRANSACTIONS OF THE JAPAN SOCIETY FOR AERONAUTICAL AND SPACE SCIENCES

巻 14, 号 30, 発行日 2016
タイトル
タイトル Aerodynamics and Flight Capability of a Supersonic Flight Experiment Vehicle
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Space Transportation
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Flying Test Bed
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Flight Test
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Supersonic
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Jet Propulsion
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 溝端, 一秀

× 溝端, 一秀

ja 溝端, 一秀

ja-Kana ミゾバタ, カズヒデ

en MIZOBATA, Kazuhide


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鈴木, 祥弘

× 鈴木, 祥弘

ja 鈴木, 祥弘

en SUZUKI, Yoshihiro

ja-Kana スズキ, ヨシヒロ


Search repository
OOISHI, Sakae

× OOISHI, Sakae

en OOISHI, Sakae


Search repository
KONDOH, Satoshi

× KONDOH, Satoshi

en KONDOH, Satoshi

Search repository
新井, 隆景

× 新井, 隆景

ja 新井, 隆景

en ARAI, Takakage

ja-Kana アライ, タカカゲ


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東野, 和幸

× 東野, 和幸

ja 東野, 和幸

ja-Kana ヒガシノ, カズユキ

en HIGASHINO, Kazuyuki


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室蘭工業大学研究者データベースへのリンク
表示名 溝端 一秀(MIZOBATA Kazuhide)
URL http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000207_ja.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 With the aims of creating and validating innovative fundamental technologies for high-speed atmospheric flights, a small scale supersonic flight experiment vehicle is designed as a flying test bed. An aerodynamic configuration is proposed for the 2nd-generation vehicle with a cranked-arrow main wing and a single Air Turbo Ramjet Gas-generator-cycle (ATR-GG) engine. Its longitudinal, lateral, and control surface aerodynamics are characterized through intensive wind-tunnel tests. They are found to be quite moderate except that the directional stability deteriorates severely at large angles of attack and side slip, and that the elevon deflections for roll control cause adverse yaw. These aerodynamic anomalies will result in a tendency of roll reversal at large angles of attack. It can be prevented to some extent by coordinated rudder deflections. In addition, necessity of transonic drag reduction is clarified through thrust margin and flight capability analyses. Probability of 5 to 20 % drag reduction in the transonic regime (Mach 0.8 to 1.2) is demonstrated by configuration modification on the basis of the area rule at Mach 1.1.
言語 en
出版者
出版者 JAPAN SOC AERONAUT SPACE SCI
言語 en
出版者版へのリンク
表示名 10.2322/tastj.14.Pg_1
URL https://doi.org/10.2322/tastj.14.Pg_1
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.2322/tastj.14.Pg_1
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 538
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1884-0485
権利
言語 en
権利情報 © 2016 JAPAN SOCIETY FOR AERONAUTICAL AND SPACE SCIENCES
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-19 11:05:08.445516
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