WEKO3
アイテム
人間関係に役立つ言葉
http://hdl.handle.net/10258/0002000016
http://hdl.handle.net/10258/0002000016bb80b797-8613-41da-9389-cce7ae891622
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article.(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-09-06 | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 北海道言語文化研究 en : Journal of Language and Culture of Hokkaido 巻 18, p. 177-182, ページ数 6, 発行日 2020-03-31 |
|||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Phatic Language for Building Relationships | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 人間関係に役立つ言葉 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | phatic language | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | English communication | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | conversation simulations | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | social relationships | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | journal article | |||||||||||
著者 |
ブロドゥスキー, ジャック
× ブロドゥスキー, ジャック
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Observation of various English communication lessons in Japan as well as observations of real time social interactions between American host families and Japanese high school students led to a recognition of a large discrepancy between what is being taught and how the language is used in real life settings. The scope of this article is to generally raise awareness of the importance of phatic language instruction in communicative classrooms and through that enhance learners interlanguage development for various exchange programs abroad. Most of the information in this paper was gathered through observations, informal interviews with students, as well as students' written work pre and post school trip abroad. My conclusions favor the instruction of phatic phrases in English communication classes through the use of various conversation simulations, not only to develop language skills, but also to develop and maintain important international social relationships with communities abroad. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 北海道言語研究会 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | The Hokkaido Linguistic Circle | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 18826296 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA12307232 | |||||||||||
権利 | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
権利情報 | © 2020 北海道言語研究会 | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |