ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究者名(五十音順)
  2. ペレム ジョン ガイ(PERREM John Guy)
  1. 学術雑誌論文

触覚の取得:粘土造形に関する研究

http://hdl.handle.net/10258/0002000047
http://hdl.handle.net/10258/0002000047
9cc57d9d-931e-40f0-ac36-4bac50c52c80
名前 / ファイル ライセンス アクション
HLC_21_095.pdf HLC_21_095.pdf
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article.(1)
公開日 2023-09-27
書誌情報 ja : 北海道言語文化研究
en : Journal of Language and Culture of Hokkaido

巻 21, p. 95-115, ページ数 21, 発行日 2023-03-31
タイトル
タイトル Getting tactile: A study of plasticine modelling
言語 en
タイトル
タイトル 触覚の取得:粘土造形に関する研究
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 modelling
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 plasticine
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 tactile
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 university
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 ぺレム, ジョン ガイ

× ぺレム, ジョン ガイ

ja ぺレム, ジョン ガイ

en PERREM, John Guy


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper examines student attitudes regarding the use of plasticine as a learning tool in the university language classroom. Plasticine clay was used as a tool where students had the opportunity to create models of vocabulary using their imagination and hands through pair work. The study in question introduced plasticine as a tactile learning tool in two English Communication EFL classes across three sessions. These sessions were then evaluated regarding the use of plasticine and its potential from a student perspective and using teacher reflections. This potential was rooted in factors such as memory, enjoyment, timing and future frequency. This research was undertaken to establish a baseline regarding the feasibility and levels of engagement around plasticine modelling which is rarely used in university language class settings. A survey questionnaire was utilized to garner the students’ attitudes. The results show that there was a positive endorsement of using plasticine and that there is potential to increase the frequency with which it could be deployed in the university classroom.
言語 en
出版者
出版者 北海道言語研究会
言語 ja
出版者
出版者 The Hokkaido Linguistic Circle
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1882-6296
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12307232
権利
言語 ja
権利情報 (c) 2023 北海道言語研究会
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-09-27 01:42:40.554801
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3