ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 学術雑誌論文

日本の教室でグローバル英語とワールドイングリッシーズの範例

http://hdl.handle.net/10258/2720
http://hdl.handle.net/10258/2720
b99d2ecd-f5d9-40e9-a987-0f006746d087
名前 / ファイル ライセンス アクション
13.pdf 13.pdf (254.7 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article.(1)
公開日 2013-12-03
書誌情報 ja : 北海道言語文化研究

巻 11, p. 169-182, 発行日 2013-03-30
タイトル
タイトル Global English and World Englishes Paradigms in a Japanese classroom
言語 en
タイトル
タイトル 日本の教室でグローバル英語とワールドイングリッシーズの範例
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Global English
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 World Englishes
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom observation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 ブロドゥスキー, ジャック

× ブロドゥスキー, ジャック

en BRODOWSKI, Jack

ja ブロドゥスキー, ジャック


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The global prevalence of English language is interpreted through two conflicting views: one being a Global English paradigm which, it is said, oppresses non-native English speakers (Phillipson, 1992); and the other, the World Englishes paradigm, in which speakers liberate themselves from binding linguistic norms by adhering to their own culture and mother language creating a version of heteroglossic, or pluralized English language (Kachru, 1992: 11). A boon in settling the arguments between former and the latter is a description of the context in which English language teaching and English language learning is carried out. The particular context of EFL from which I will describe my observations, takes place in secondary education. I am convinced that in the context of my work I have found some evidence showing that, although Japanese curriculum focuses on acrolectal forms, that is learning English for external communication using external standards of formal language (Yano, 2001: 123); in an instance of curriculum change, when the focus changes to basilectal forms, meaning less prestigious language, the indigenization of English takes place. Given this, I will show how formal (EFL) education can display characteristics of the two paradigms affecting one context simultaneously. The interplay between Global English and World Englishes paradigms results in a merger, creating a dual-existence view in the classroom. As an aid to this description, an English language relation with Japanese society, as well as current issues in EFL will be provided. A discussion about what can be done in this intricate context will follow. In addition, this paper intends to underpin the notion of the English language having the ability to carry and maintain a different culture (Mahboob, 2009: 183), thereby undermining the claims of the existence of linguistic imperialism in the expanding circle. Finally, a short description of the curriculum and a small sample of students' creative work will be provided to support my conclusions.
言語 en
注記
内容記述タイプ Other
内容記述 研究報告
言語 ja
出版者
出版者 北海道言語研究会
言語 ja
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 120005350454
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 18826296
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12307232
権利
言語 ja
権利情報 © 2013 北海道言語研究会
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:11:44.625494
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3