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  1. 室蘭工業大学紀要
  2. 第34号 - 理工編

道路橋示方書の許容軸方向圧縮応力度について

http://hdl.handle.net/10258/1083
http://hdl.handle.net/10258/1083
5f2f964a-dade-420a-a3c2-39fb77f5b67b
名前 / ファイル ライセンス アクション
kiyo34_rikou_pp1-16.pdf kiyo34_rikou_pp1-16.pdf (2.0 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-04
タイトル
タイトル 道路橋示方書の許容軸方向圧縮応力度について
言語 ja
タイトル
タイトル On the Formulation about the Allowable Compressive Stress of the Specification for the Design of Highway Bridges
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 杉本, 博之

× 杉本, 博之

ja 杉本, 博之

en SUGIMOTO, Hiroyuki

ja-Kana スギモト, ヒロユキ


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抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The specification for the design of highway bridges was revised in 1980. In the former specification,the allowable compressive stress was determined only by the global ultimate strength of columns. On the other hand,the coupled effect of the local buckling and the global buckling is considered to determine the allowable compressive stress in the current specification. Anpo, Hasegawa and Nishino, in 1983, studied the optimum design of columns by their maximum load design method and pointed out that the consideration for local buckling would not lead to the more economical design. This paper also studies the optimum design of the columns with square box, H and pipe sections. Minimum weight design using Augmented Lagrange Multiplier Method is applied, so the limit on the maximum value of slenderness ratio that was not considered in the former paper is included into the constraints set. Several conclusions on the optimum design of axial members are gained and a formulation about the allowable compressive stress is proposed.
言語 en
書誌情報 ja : 室蘭工業大学研究報告. 理工編
en : Memoirs of the Muroran Institute of Technology. Science and engineering

巻 34, p. 1-16, 発行日 1984-11-30
出版者
出版者 室蘭工業大学
言語 ja
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 40003627603
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 515
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 05802415
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00238225
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
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Ver.1 2023-06-19 12:36:22.557334
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