WEKO3
アイテム
数学教育における正負の数の指導について
http://hdl.handle.net/10258/610
http://hdl.handle.net/10258/61018512cd3-0945-40a9-afff-d55c74676e41
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2014-03-04 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 数学教育における正負の数の指導について | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Positive and negative numbers in the education of mathematics | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
山口, 格
× 山口, 格
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The set of vectors on a line is a vector space of dimension 1. This vector space is a model of positive and negative numbers. We study a method of education of mathematics on the positive and negative numbers. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 室蘭工業大学研究報告. 理工編 en : Memoirs of the Muroran Institute of Technology. Science and engineering 巻 45, p. 43-55, 発行日 1995-11-10 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 室蘭工業大学 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||||
関連識別子 | 110000351882 | |||||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 410.7 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 05802415 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AN00238225 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |