ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究者名(五十音順)
  2. 太田 香(OTA Kaoru)
  1. 研究者名(五十音順)
  2. 董 冕雄(DONG Mianxiong)
  1. 研究者名(五十音順)
  2. 李 鶴(LI He)
  1. 学術雑誌論文

Control Plane Optimization in Software-Defined Vehicular Ad Hoc Networks

http://hdl.handle.net/10258/00009442
http://hdl.handle.net/10258/00009442
ee83fc7b-334e-468a-8e57-c1d030fe2d80
名前 / ファイル ライセンス アクション
IEEETVT_65_10_7895-7904.pdf IEEETVT_65_10_7895-7904 (1.4 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article.(1)
公開日 2017-08-24
書誌情報 en : IEEE Transactions on Vehicular Technology

巻 65, 号 10, p. 7895-7904, 発行日 2016-05-04
タイトル
タイトル Control Plane Optimization in Software-Defined Vehicular Ad Hoc Networks
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Software-defined networking (SDN)
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 vehicular ad hoc network (VANET)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 李, 鶴

× 李, 鶴

en LI, He

ja 李, 鶴

ja-Kana リ, ホ


Search repository
董, 冕雄

× 董, 冕雄

en DONG, Mianxiong

ja-Kana トウ, メンユウ

ja 董, 冕雄


Search repository
太田, 香

× 太田, 香

en OTA, Kaoru

ja 太田, 香

ja-Kana オオタ, カオル


Search repository
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク
表示名 李 鶴(LI He)
URL http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/200000181_ja.html
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク
表示名 董 冕雄(DONG Mianxiong)
URL http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000145_ja.html
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク
表示名 太田 香(OTA Kaoru)
URL http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000140_ja.html
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The vehicle ad hoc network (VANET) is an emerging network technology that is expected to be cost-effective and adaptable, making it ideal to provide network connection service to drivers and passengers on today's roads. In the next generation of VANETs with fifth-generation (5G) networks, software-defined networking (SDN) technology will play a very important role in network management. However, for infotainment applications, high latency in VANET communication imposes a great challenge for network management, whereas direct communication through the cellular networks brings high cost. In this paper, we present an optimizing strategy to balance the latency requirement and the cost on cellular networks, in which we encourage vehicles to send the SDN control requests through the cellular networks by rebating network bandwidth. Furthermore, we model the interaction of the controller and vehicles as a two-stage Stackelberg game and analyze the game equilibrium. From the experimental results, the optimal rebating strategy provides smaller latency than other control plane structures.
言語 en
出版者
出版者 IEEE
言語 en
出版者版へのリンク
表示名 10.1109/TVT.2016.2563164
URL https://doi.org/10.1109/TVT.2016.2563164
DOI
関連タイプ isVersionOf
識別子タイプ DOI
関連識別子 10.1109/TVT.2016.2563164
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 007.6
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0018-9545
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1939-9359
権利
言語 en
権利情報 © 2016 IEEE. Personal use of this material is permitted. Permission from IEEE must be obtained for all other uses, in any current or future media, including reprinting/republishing this material for advertising or promotional purposes, creating new collective works, for resale or redistribution to servers or lists, or reuse of any copyrighted component of this work in other works.
著者版フラグ
出版タイプ AM
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 11:23:16.107005
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3