Item type |
学術雑誌論文 / Journal Article.(1) |
公開日 |
2017-08-24 |
書誌情報 |
en : IEEE Transactions on Vehicular Technology
巻 65,
号 10,
p. 7895-7904,
発行日 2016-05-04
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タイトル |
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タイトル |
Control Plane Optimization in Software-Defined Vehicular Ad Hoc Networks |
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言語 |
en |
言語 |
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言語 |
eng |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
Software-defined networking (SDN) |
キーワード |
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言語 |
en |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
vehicular ad hoc network (VANET) |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
アクセス権 |
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アクセス権 |
open access |
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アクセス権URI |
http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 |
著者 |
李, 鶴
董, 冕雄
太田, 香
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室蘭工業大学研究者データベースへのリンク |
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表示名 |
李 鶴(LI He) |
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URL |
http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/200000181_ja.html |
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク |
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表示名 |
董 冕雄(DONG Mianxiong) |
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URL |
http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000145_ja.html |
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク |
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表示名 |
太田 香(OTA Kaoru) |
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URL |
http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000140_ja.html |
抄録 |
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内容記述タイプ |
Abstract |
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内容記述 |
The vehicle ad hoc network (VANET) is an emerging network technology that is expected to be cost-effective and adaptable, making it ideal to provide network connection service to drivers and passengers on today's roads. In the next generation of VANETs with fifth-generation (5G) networks, software-defined networking (SDN) technology will play a very important role in network management. However, for infotainment applications, high latency in VANET communication imposes a great challenge for network management, whereas direct communication through the cellular networks brings high cost. In this paper, we present an optimizing strategy to balance the latency requirement and the cost on cellular networks, in which we encourage vehicles to send the SDN control requests through the cellular networks by rebating network bandwidth. Furthermore, we model the interaction of the controller and vehicles as a two-stage Stackelberg game and analyze the game equilibrium. From the experimental results, the optimal rebating strategy provides smaller latency than other control plane structures. |
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言語 |
en |
出版者 |
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出版者 |
IEEE |
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言語 |
en |
出版者版へのリンク |
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表示名 |
10.1109/TVT.2016.2563164 |
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URL |
https://doi.org/10.1109/TVT.2016.2563164 |
DOI |
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関連タイプ |
isVersionOf |
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識別子タイプ |
DOI |
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関連識別子 |
10.1109/TVT.2016.2563164 |
日本十進分類法 |
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主題Scheme |
NDC |
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主題 |
007.6 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
PISSN |
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収録物識別子 |
0018-9545 |
ISSN |
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収録物識別子タイプ |
EISSN |
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収録物識別子 |
1939-9359 |
権利 |
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言語 |
en |
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権利情報 |
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著者版フラグ |
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出版タイプ |
AM |
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出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa |
フォーマット |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
application/pdf |