WEKO3
アイテム
英語の弱母音について : 日本人英語学習者の指導のために
http://hdl.handle.net/10258/45
http://hdl.handle.net/10258/4552ec49f9-18d5-4cad-9435-8689143fd1ae
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2007-04-04 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 英語の弱母音について : 日本人英語学習者の指導のために | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | On Weak Vowels in English : Towards an effective way to instruct Japanese learners of English | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | weak vowel | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | schwa | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | unstressed | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | quality | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Kana-transcription | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
島田, 武
× 島田, 武
|
|||||||||||||
室蘭工業大学研究者データベースへのリンク | ||||||||||||||
島田 武(SHIMADA Takeshi) | ||||||||||||||
http://rdsoran.muroran-it.ac.jp/html/100000262_ja.html | ||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This article aims to propose a method of instructing English weak vowels to Japanese learners of English pronunciation. The vowels are differently cognized by English and Japanese speakers depending on the phonetic and phonological properties of each language. When English speakers listen to weak vowels, they use their prosodic feature, stress, instead of their segmental feature, quality. In contrast what counts for the cognition of weak vowels by Japanese speakers is quality rather than stress. The differences in cognitive clue cause Japanese learners to have problems in the comprehension of English speech. The present study proposes that Japanese learners use their cognitive key, quality, and transcribe weak vowels by Kana-transcription(仮名) and that the transcription lead the learners to improve not only their listening skills but also their speaking skills through English songs. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 室蘭工業大学紀要 en : Memoirs of the Muroran Institute of Technology 巻 55, p. 1-7, 発行日 2005-11 |
|||||||||||||
注記 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 投稿論文 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 室蘭工業大学 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
論文ID(NAID) | ||||||||||||||
関連タイプ | isIdenticalTo | |||||||||||||
識別子タイプ | NAID | |||||||||||||
関連識別子 | 110002326012 | |||||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||
主題 | 831 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 13442708 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA11912609 | |||||||||||||
権利 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
権利情報 | © 2005 室蘭工業大学 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | application/pdf |